Sthlm,sol och Elitloppet!

I lördags åkte jag,Niklas och Nellie ner till hans föräldrar i Bromma,sååå underbart väder heeeela helgen!!=) I love it!
Pressade i solen......pressade för mkt i solen,nu kan jag varken ha BH, tajta tröjor eller linnen för jäävlar vad jag har bränt mig,att man inte lär sig!:P
Känns ju som om man fått rejält med stryk,man är ju helt öm...och svider som satan när Niklas smörjer in mig med kylbalsam...oo aj aj!:(
I lördags när vi kom så var Patik och Daniel där,Daniel plaskade och hoppade i poolen,det tyckte Nellie var kul,hon kastade bollar i poolen och hällde vatten på sig själv massa gånger,vet inte hur många gånger i bytte kläder på henne,hehe:P
På kvällen grillade vi kyckling och kött med bakad potatis,sååå gott!
När barnen lagt sin så tvättade Niklas och Patrik sina bilar.....satt ute och tittade på så jag fick några myggbett,trodde aldrig dom skulle bli klara....noga som dom var,hehe:P


Var ju på Elitloppet i söndags och det var då jag brände hela ryggen,var ju lite mer än 30 grader och vi satt i solen i ca 4 timmar innan Niklas ville in i skuggan för han hade bränt sig mkt dagen innan,hehe....efter lopp 5 eller 6 vi gick hem igen för Nellie var inte överens med Niklas mamma som skulle vara barnvakt,hehe....tråkigt att gå hem innan höjdpunkten men så var det,Niklas mamma försökte iaf så gott hon kunde....tur det finns TV:P   
Var skitkul att bara vara där några timmar
Nellie blev så glad när vi kom hem igen....sötnosen!=)
Så skönt att dom bor några få hundra meter från Solvalla,det var lyx,så man slapp trängsel med parkering  hit och dit,folk ställer ju sina bilar precis överallt och det var många som hade fått  böter såg vi på vägen hem....mohaha!:P 
Niklas var helt slut när vi kom hem,jag hade Nellie ute vid poolen en stund så han fick vila,Nellie hade ju vaknat 06.30 den dagen så....och sitta i solen i flera timmar blir man inte piggare av heller....sen åkte Niklas mamma och jag och köpte mat och frukost till oss som vi skulle ha dagen efter....satt ute och åt och pratade och hade trevligt=)
Vi var ju lediga igår(måndag) så vi tog det lite lugnt på morgonen och åt frukost,lekte lite och städade ihop leksaker och så.....vid 11 åkte vi hem,Nellie fick mat och sen var vi ute på gården och lekte innan vi lämnade tillbaka henne vid 3,då åkte vi till Blge för att kolla på en bärbar dator som vi såg till bra pris=)
Sen gick vi en snabbis på kupolen och jag fick min efterlängtade Mjukglass....så underbart god!=)
Har varit en underbar helg!


Elitloppet kommer bli en tradition från och med nu,vilken stämning och jäklar vad många hästar det fanns som man ville ta med dig hem!:P
Drömde i natt om att jag hade fått tillbaka Hulda i min ägo...tyvärr så vara bara en dröm!:/
Undrar vart hon har tagit vägen?åkt förbi sommarhagen och stallet några gånger nu me inte sett till henne,vill ju så gärna hälsa på henne och ser hur hon mår!
Mela...du kanske vet? eller? :P


Bilder från helgen kommer så fort jag lagt in dom på datorn!=)
Är ledig idag och har ingen ork till nåt,är skittrött alltså men måste packa upp resväskan och fixa lite med disken m.m
Niklas ska jobba med en bil efter jobbet så han kommer hem sent....tråkigt! saknar han sååå mkt!:(
Har iaf tränat på crossen lite mer än 30 min så det blir kanske en promenad eller en springtur senare.....bara typ 3 veckor kvar till midsommar och då ska ju 5 kg vara borta.....heja heja!:P





Nej nu måste jag sätta igång med städningen!

Ciao Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0