En hemsk öroninflammation!

Igår runt 8-9 på kvällen började Niklas klaga på att han hade ont i ena örat men tänkte inte mer på det,när det var läggdax så bara vred och vände han på sig i sängen tills han fick nog så vi åkte upp till akuten runt 1 tiden på natten men dom skickade hem oss med lite piller och sa att det var öroninflammation,när vi kom hem satte vi oss framför TV'n och myste men det blev inte bättre i öronen fast han tog tabletter....Han gick upp runt 5 och gick runt i lägenheten och plötsligt sa han att det kom blod ur örat och jag stelnade till och blev rädd!:(
Vi rinde hans pappa och frågade hur vi skulle göra och han tyckte att vi skulle åka upp till akuten igen men vi ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att det kunde hända att det kommer blod och att trumhinnan troligen hade gått sönder....tyckte/tycker så himla synd om min älskling!;(
Dom sa att vi skulle ringa vårdcentralen vid 8 när dom öppnade,då var kl runt 06...det var lååånga timmar mellan 6 och 8!

Niklas gick ut till soffan och jag var kvar i sängen,lite innan 8 ringde hans pappa och undrade hur det var och jag märkte att det var lite bättre och det var en sån lättnad!=)
Vi ringde iaf vårdcentralen och han fick tid kl.14 samma dag=)
Niklas sov lite på soffan på dagen med toapaper i öronen medans jag fixade i köket och trippade runt på tå,hehe....ville verkligen inte väcka han!
Jag gjorde lite rostade mackor med ost till han när han vaknade och sen myste vi lite i soffan innan vi åkte till vårdcentralen.
Det rann ju var och lite blod ur båda öronen så hon kollade lite i båda men hon såg inget pga allt skummande var och så ville hon inte riskera att göra hålen större på trumhinnorna.
Det var visst ovanligt att vuxna fick öroninflamation och trasiga trumhinnor i båda öronen samtidigt,stackarn!:(
Sen åkte vi till apoteket och hämtade ut medicinen och köpte lite andra tabletter,jag är ju inte frisk från min förkylning än så det kan vara skönt att ha lite tabletter hemma för min del oxå för vårat lager var helt tomt.

Sen köpte vi lite godis och frukt,yoghurt m.m....vi har vart så himla duktiga med godiset dom sista veckorna,köpte iofs lite när vi åkte till Ikea förra helgen men det är det enda på typ 2 v=)
Nu ligger Niklas i soffan med en handduk runt axlarna så varet kan rinna ner på den istället för fan vad det rinner!:(
Blodade ner en kudde i natt...tänk hur mkt det rinner då?
Elvis ligger på hans mage och sover,dom ser så himla mysiga ut,önskar jag oxå var en liten katt så jag kunde burra ner mig med dom:P
Tror Elvis märker att Niklas inte mår bra för han har bara velat vara med Niklas(förutom när jag har nåt ätbart i handen,hehe)han har helst legat på hans mage,han är så underbart söt!

Har aldrig sett Niklas må så här dåligt,det har verkligen gjort mig lessen...och lite rädd,iaf i natt då han mådde som värst,såg hur plågad han var och det var så hemskt att inte kunna göra nåt åt det,det kändes skit!
Ville bara gråta när jag såg hur ont han hade men jag höll det inom mig så jag slapp vara töntig,kunde iofs skylla på att jag ska ha mens typ i månn men jag sket i det,fick nån tår utan att han såg,hehe:P
Ser nu när han sover här brevid att varet rinner ner från hans ena öra ner på handduken:(
Har kanske sovit 2 timmar som mest på detta dygn så vi får se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll,hehe
Var så orolig så jag kunde inte sova och ville inte sova innan jag märkte att han sov men det kunde han ju inte och inte jag heller då,hehe:P
Vill att Niklas ska vara liten så jag kunde gå och hålla i han och pussa han överallt som en bäbis,hm?....det där lät ju lite wierd kanske,haha......men vill så gärna ta hand om honom men det går inte så bra att göra så med en kille som är 190cm lång och väger ca 80kg,hehe.....


Hoppas han känner sig bättre sen när han vaknar och i månn för det har inte alls varit en rolig natt,morgon,dag....min värsta hittills i livet!:(
Han var iaf på bra,kärleksfullt och skämtsamt humör när vi var på apoteket och hemköp så det märktes då att han var bättre=)
Underbart väder idag iaf,solen skiner igenom molnen litegranna men fasiken vad varmt det är ute,det blåste ju varmt till och med,äntligen får man känna på våren!=)



Älskar dig så jävla mkt min älskling,vad skulle jag göra utan dig?
Du är gör mig till den lyckligaste i världen!
Du är mitt allt snygging!<3<3<3<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0